perjantai 5. lokakuuta 2012

HYVÄÄ PÄIVÄÄ

No on taas kyllä niin osuva toi sää mielialaan. Sataa sataa sataa. Mä oon ekaa kertaa elämässäni työtön! No okei teen mä Ginaan vuoroja sillon ku ne tarvii mutta periaatteessa olen työtön itähelsinkiläin osa aika yksinhuoltaja. Aika kamalaa.

Sain siis kenkää, tavallaan. Syy mikä mulle sanottiin oli se että en oo tarpeeksi joustavasti käytettävissä koska mulla on lapsi (!?) erikoista sinänsä että perjantaina pidetyssä kehityskeskustelussa mulle ei ollu mitään pahaa sanottavaa mistään, ei minkäänlaista ehdotusta että voisin jossakin kehittyä. 
Jännää on myös se että en ollut koko tuona töissäolo aikanani ollut kertaakaan poissa enkä vaihtanut vuoroa kertaakaan. Olin myös tullut maanantain töihin sairastapauksen takia tunnin varotusajalla. "ja ku sä et voi tehä iltaa ja viikonloppua" hmmm jännä juttu olin viime la töissä! 
 
Kehitys keskusteluunkin saavuin tunnin etuajassa noin 30min varoitus ajalla. Sitten toinen syy oli että en ole myynyt niin hyvin, tämä ihan ok syy. Sinänsä kyllä hirveen vaikee myydä jos kaupassa ei käy ketään. Olen kuitenkin valmis kehittämään osaamistani koska en missään vaiheessa ole väittänytkään olevani maailman paras myyntityössä, tosin tarvitsen ensin sen palautteen siitä että tiedän sitten tekeväni jotain väärin. Kehityskeskustelun olen olettanut olevan juuri tuota palautetta varten. 
 
Tän irtisanomisen sain kuulla kesken työpäivää tiedustellessani tulevan viikon työvuoroja joita ei siis keskiviikkoon mennessä kuulunut. Mä toivon että se ihminen ymmärtää että myös niillä työtekijöillä jotia siinä firmassa on joilla ei ole lapsia on myös varmasti omaa elämää eikä niitäkään voi pompotella miten sattuu, työvuorot on saatava ennen kun edeltävän viikon torstaina.

Hirveetä että ihmiset elää vieläkin jossain 50-luvulla. Äiti on ilmeisesti se ainoa ihminen joka voi lapsen kanssa jäädä kotiin jos lapsi vaikka sairastuu. Tätä on jokaisesta mahdollisesta työpaikasta mistä mulle on soitettu kysytty, "entäs jos lapsi sairastuu" ööö no sitten sen kanssa jää äiti tai isä kotiin, myös isovanhemmat osalistuvat lapsen hoitoon. Jeesus... Niin ja tosiaan hoito hommat on kaikki järjestettävissä jos ne TYÖVUOROT TULEE TIETOON AJOISSA.

Okei kauhee avautuminen mutta mua kyllä harmittaa aika lailla. Tuntuu niin kaksnaamaselta toiminnalta että pe hymyillään ja ollaan samaa mieltä ja ke tulee kenkää.

Mutta toivottavaasti Ginalla on mulle jotain vuoroja tarjota, siellä on hyvä olla ja ihanat työkaverit :) Oli ihanaa olla töissä missä oli ihan oikeesti tekemistä, meni päivä tosi nopeesti. 

Ginasta puheenollen sinne on tullut myyntiin kenkiä! Tässä muutamat omaa silmää mielyttäneet:







Nyt pitää sitten itse kiristää kukkaron nyörejä kun kävi näin. Ennen kun tää tilanne tuli eteen ostin yhdet kivat leginsit jotka Otto valitsi :D Se sano et "äiti äiti vau makeet!" sitten se silitteli niissä lahkeiden sivuilla olevia nahka(muovi) osia ja hoki vau makeet.... Totesin että sulla on kyllä ihan hyvä silmä noin niinku 2-vuotiaaksi. Oli varmaan mielenkiintoisen kuulonen keskustelu muihin sovituskoppeihin, "onko nää hyvät?"  "TOO ON MAKEET!" Otto ei siis vieläkään vano joo vaan "too" tai "noo" mistä lie johtuu.
 
Oton valitsemat pöksyt



 
 
Ainiin ja se Chisun keikka! Oli ihan loistava fiilis ja muutenkin upee keikka. Olis ollu niin kiva jos Anttikin olis päässy mukaan mutta tuolla se reissaa ympäri eurooppaa edelleen sen Nasumin kanssa, onneksi se palaa kotiin maanantaina. Tänään on ollu taas semmonen päivä että nostan hattua yksinhuoltajille. Otto pissas pottaan jonne tippui rusina jonka se sitten pisti takas suuhun... Pesin maton, laitoin sen lattialle ja koira laattas siihen... Otto repi lattialistan irti seinästä...  
Niin niitä kuvia keikalta tuli aika surkea määrä mutta tässä muutama:

Hanna<3Katti<3Sanni

Hain Sannille Jasper Pääkkösen nimmarin! (tää oli tosi hauskaa sillon...)

Kaito<3Sanni

Toi Jasperin nimmari oli pakko hakea koska Sanni oli pienenä ihan rakastunu Jasperiin. Mä uskon että se tais luulla että itselleni mä sitä hain mutta en kehtaa sanoa. Piti sitten vielä esitellä Sanni siinä ohimennen "KATO NYT on mulla kaverieta en oo tullu tänne yksinäni nimmarikalastukselle" Olis pitänyt ottaa niitä yhteiskuva sen vanhan tilalle joka on otettu joskus 2000?

Jospa mä nyt alkaisin tutkimaan tota mol.fi sivua tai menisin nukkumaan?

Joo näin teen eli kiitos hei!


3 kommenttia:

  1. Missä sä olit töissä? TOllaisesta vois jo valittaa... tsekkaa esim alasi tai yrityiksesi tes. Mun mielest vuoroja pitiäis ihan yleisesti saada ainaki 2vko etukäteen. Sisko oli kaupassa töissä jossa ne kans soitti edellisellä illalla tai samana päivänä et "hei laitettiin sulle vuoro", myös ku tiesivät että se oli reissussa. Reilu meininki. Mut toi ei ny kuullosta ihan oikein.
    Plus ei ketään saa kikkaa ulos siks et sil on lapsi (tai et on nainen tai homo tai musta jne). Eteenki jos sulle ei oo todistettavasti tarjottu vuoroja josta oot jatkuvasti kieltänytynyt.

    Ni täähän oli jo hieman vanhempi postaus nii en tiedä miten tää on kehittynyt sen jälkeen, jos on. Mut anyway, ei ehkä menny ihan by he book toi homma. Paitsi jos sul oli viel koeaika.Silloinhan firmat saa tekee ihan mitä paskaa vaan.

    VastaaPoista
  2. Joo olin koeajalla ja noi palkkaa jengiä sinne henkilöstövälitys firman kautta niin ne voi tehdä periaatteessa mitä vaan. Ne vaan ilmotti että joo sulle ei oo enää vuoroja sitten. Ei sillä en mä siellä viihtynytkään mutta ottaa mua silti päähän...

    VastaaPoista
  3. Ärrrrsyttävää. Mut toki jos ei ollu kivaa nii ei sit tartte enää miettiä että vihdynkö, jäänkö vai en :)

    VastaaPoista